Fredag och helg

Nu har min bebis kommit hem och än sålänge så går det så bra och det känns så bra. Hennes namn blir Siri i alla fall och nu tultar hon runt och undersöker och undersöker. Fast hon är precis överallt där jag är så hon går inte så långt. I eftermiddag så ska hon åka ut och få lite mammavård hos sin mamma för jag jobbar och johan skulle varit hemma med henne men han var tvungen att åka och hämta husvagnen idag och Siri gillar inte att åka bil eller hon är åksjuk just nu och då mår hon bättre hos sin mamma. Jag vill inte åka och jobba idag eller imorgon, fast nu är det bara denna helgen med sedan har jag arbetat varenda helg från vecka 11. Sen är jag ledig nästa helg och därefter så jobbar jag två helger sen är jag ledig i alla fall två till. Sen är det snart sommar, tiden går så fort. Vill vara hemma med lilla Siri nu när hon har kommit hit precis, men blir hemma hos henne imorgon till tolv i alla fall sen tar Johan över igen hela kvällen och Johan ska hämta henne idag så fort som han hämtat husvagnen.

Det känns som om hon vet att det är här hon ska bo nu i alla fall, första natten gnydde hon lite och var ledsen men inatt så bara gick hon in i boxen och somnade med en gång och sov hela natten. Hon äter jättebra och sover när hon ska och leker som hon ska så allt känns jättebra, jag har fått torka lite kiss men inte idag och att torka det känns inte jobbigt när man ha en sån goe tjej hos sig. Nu har hon somnat den lilla skrutten.

Siri:
     
Sover                           Busar                           Busar

Det händer ganska mycket i mitt och Johans liv för tillfället, vi har fått en hund, Johan ska hämta husvagenen och igår var vi och tittade på en större lägehet. Sen hämtade vi den nya bilen förra veckan så det händer ganska mycket för tillfället, fast det finns väl perioder då det händer mycket och perioder då det händer mindre. Hösten var så lugn, då hade jag bara skolan och inte så mycket arbete på willys men det tar väl igen allt nu i vår för nu händer det mycket för tillfället i alla fall. Jag får nästan stanna upp en stund ibland och fundera över om det händer för mycket. Fast efter en stund så kommer jag på att det bara är saker som jag har velat så det ända är väl att allt händer på en gång. Sen arbetar jag alldeles för mycket med och det får jag nog börja ändra på lite, igår när jag var ledig så kändes det inte ens som om jag var ledig. Insåg först på kvällen att jag verkligen hade varit ledig hela dagen. Är man bara ledig en dag i veckan så vill man helst hinna så mycket som möjligt den dagen. Hade två kompisar på fika och mamma var inne en stund och fikade med Maria och Rode också och det var jättetrevligt.

Oj idag blev det mycket är stolt över dig om du tog dig ända ner hit. Hehe. Har haft såna problem med att komma in på blogg nu i en vecka så får passa på att skriva nu när jag väl kommit in. Haha.. Ska skärpa mig med att uppdatera nu med när allt har lugnat ner sig. Nej nu har det tagit nästan en timme att skriva så får nog ge mig ut med Siri snart så jag slipper torka kiss, fast hon får nog vakna först, vill inte väcka henne.

Hej då..


Kommentarer
Postat av: Ida

Akta så du inte dammsuger upp fel dammtuss ;) Allt väl? Kram Ida

2008-04-04 @ 17:56:33
URL: http://fiisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0