Snurrig morgon.

Idag var det tisdag men när jag vaknade så var jag riktigt snurrig, jag kunde nämligen inte förstå varför jag hade ställt klockan en lördag. Efter en stund så sprang verkligheten ifatt mig och jag kom på att det var tisdag och att jag skulle börja på min praktikplats om en timme. Så Snurrig som vanligt. I vilket fall så gick det relativt bra att gå upp idag ändå och det kan bara bero på att jag för än gångs skull kom i säng i tid igår. Jag ska snart gå och lägga mig så att det blir i tid idag med.

Nu idag så klarade vi av veckostädningen i alla fall och det känns skönt, Siri hade full koll på dammsugaren hela tiden fast hon varken sprang och gömde sig för den eller skällde på den. Vi städade väl av här hemma på en 45 minuter och det tar inte mycket längre tid om man är två stycken på 45 kvadrat. Sen kände jag att det var så fint väder ute så jag klarade inte av att vara inne längre så jag tog med mig Siri och åkte ut till Hånger och tränade henne att lyssna på mig och det gick ganska bra. Jag vågar inte ha henne lös i stan för det tar bara några sekunder så är hon ute på vägen och det vill jag inte riskera. När jag ändå var i Hånger så hälsade jag på mamma och pappa en stund och sedan bar det av till Ulrika och Martin och hämta lite grejor som jag glömt när jag hämtade Siri. Martin passade på att klippa klorna på Siri och det gick jättebra, hon är så duktig min lilla vovve.

Jag kom på när jag var på väg hem att jag skulle ta kort på den fina kvällshimlen till tisdagstemat och det har jag också lagt ut nu. När jag kom hem så stekte jag lite kantareller och gräddstuvade dem och la på rostat bröd, jag gjorde även en god sallad så nu är jag mätt och glad så därför får det bli sängen nu. Natti Natti

 
Min lilla plutt har kommit hem idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0