Söndag och helgen över..

Jaha.. det var den helgen det. Jobbade i fredagskväll och hela lördagen men idag har jag varit ledig och mamma har varit här och vi har myst lite hela dagen. Först färgade vi mitt hår och sen lagade vi lite mat och efter det så fikade vi lite. Sen så funderade jag och funderade jag på om jag verkligen skulle följa med henne till hånger, men efter många om och men så kom jag på att nej jag har suttit inne hela dagen så kan behöva komma ut lite. Så jag åkte ut till Hånger i knapp timma sen bar det hemmåt och nu sitter ojag och Siri och myser eller hon vill mest busa fast det vill inte jag. Jag börjar tro att Siri kan bli av med sin åksjuka och det känns juh skönt, idag när jag och mamma åkte ut så sa hon inte ett ljud i bilen och hon pep lite när vi skulle hem men sen var det inte mer med det. Hon somnade innan vi kommit till lönshult i alla fall.

Nu sa det "dunk" i golvet och hon trillade ihop och somnade pladask, hon lär väl sova tills det är dags att sova för natten. Hon är fortfarande så pass liten så att hon sover ganska mycket, hon leker i en timme knappt och sen sover hon två och det är ungefär så som hennes dagar ser ut nu för tillfället. De ändras säkert med tiden för då ska jag och hon ut och gå mycket men hon måste bli lite äldre först. Men nu har vi börjat koppelträna med, eller jag har inte gått med henne i koppel men johan har det och han sa att det gick bra.

Blev så arg för mitt internet bara stängde av sig så jag hade skrivit så mycket mer men halva försvann när jag väl hade fått igång det. Jag måste gå och baka nu för jag ska bjuda på en kaka imorgon på min vfu- plats som tack för att de kunde ta emot mig med så kort varsel. Så nu är min tid på småbarnsavdelningen slut och jag ska nu inrikta mina tre sista veckor på storbarn. Fast känner inte alls för det nu när Siri är här hemma men Johan ska vara hemma med henne i veckan, men jag är anti bara för att skolan inte lät mig vara ledig någonting även fast jag har varit där innan några dagar för att kunna vara ledig. Men min handledare tror inte att man har ett liv utanför skolan och att skolan är livet. Blir lite anti då, men nu är det snart bara två och ett halvt år kvar, tjoho.. Inte! Jaja det går fort, sen ska jag och Sofia ha examensfest. haha. Nej vi får väl se hur det blir med det.

Har varit lite flitig med att uppdatera i helgen, fast det kan bli bättre, fast har bara haft Siri i huvudet denna helgen och då hinner jag inte sitta vid datorn. Det blev inget tisdagstema denna veckan heller för jag missade det på tisdagen och sen har det inte blivit av men jag får komma igen nästa vecka.

Nej om jag ska gå och baka nu. kram och hej

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Jodå, det är bara fint här =) vi var ju sjuka för ett tag sen men vi har repat oss så nu är vi pigga & glada igen. Har ni köpt ny bil? Vi säljer våra istället, både cadillacen och suzukin är borta, har bara golfen och bussen kvar.

Nu blir det stallet! Kram

2008-04-07 @ 18:04:54
URL: http://fiisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0