Mitt i veckan..

Idag har det blivit en del gjort faktiskt måste jag säga. Först bar det iväg till veterinären för att dra ut tänderna på lilla Siri gumman, det gick bra men såg ganska otrevligt ut måste jag säga och när han var färdig så hade han fått ut 8 tänder. Han sa att ter hade hon tappat när dom nu så egentligen så kämpade han bara med fyra tänder. Den sista tanden höll han på med i nästan en timme. Mitt under det värsta så vaknar lilla vovven och då skar det i hjärtat på mig, fast hon gnydde inte så hon han nog inte känna så mycket innan hon somnade igen efter att fått en ny dos. Hon är ganska öm i käken nu efter fast det skulle nog jag med var efter att dragit ut åtta tänder, jag har ont av en enda tand så.

Min duktiga vovve!


När vi kommit hem så var det bara att slänga i sig mat och vila några minuter innan det bar av till jönköping för en eftermiddag bland mossor och svampar, Tjoho!! INTE! Kändes så tråkigt att sätta sig på tåget och åka upp till skolan för en och en halvtimmes föreläsning om någonting som är helt ointressant i mina öron, men är momentet obligatoriskt så är det. Jag kollade lite om jag kunde byta till någon annan dag och den enda dagen som passade var imorgon att byta till men det hade inte hjälpt för då hade det bara varit en och en halvtimme imorgon så jag tog tjuren vid hornen idag.

Tåget ifrån Jönköping kom in till stan klockan sex och då åkte jag och handlade lite innan jag skulle hämta Siri hos Ann, Johanna var också här en sväng i eftermiddag och sen följde jag och Siri henne hem. När man sitter på tåget så har man ganska mycket tid på sig att fundera både på det ena eller det andra, men min stora fundering denna veckan är om tåg kan backa. En liten konstig tanke men jag har aldrig sett ett lok backa utan ser det bara köra fram och tillbaka hela tiden. Om någon vet så kan ni väl höra av er för jag är väldigt nyfiken eller så kan man mer säga att jag kanske är lättroad. Haha.

Godnatt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Tina

Du, gumman. Kan inte tåg köra på båda håll? =) Pussar

2008-08-20 @ 22:52:54
URL: http://tinasfinelife.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har lite av varje. Sofia & Emil har precis läst mina Stieg Larsson böcker, tegelstenar men riktigt bra! Sen har jag de fem första Mari Jungstedt böckerna, det är lite kriminalroman aktigt som utspelar sig på Gotland. Det är de senaste jag har läst. Sen har jag alla Camilla Läckberg böckerna utan den sista, även de kraminalromaner fast utspelar sig i Fjällbacka, de första är riktigt bra. Dock har jag slarvat bort dom lite. Men någonstans ska de finnas. Sen har jag en hel drös med böcker i stil med marian keys & Lisa Jewel, även Denise Rudberg ska finnas någonstans. Men de är längesedan jag läste så har lite dåligt ordning på dom oxå. Tror till och med många av dom finns på vinden. Det beror lite på vad du är ute efter =)



Kram

2008-08-21 @ 18:22:11
URL: http://fiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0