Mätt och redo för att ta fredagkväll..

Ja som alla säkert redan vet så är det fredag idag och nu är det kväll, jag har hunnit med det som jag skulle och nu har jag ätit och tänkte gå och ta mig en dusch. Det kanske blir så att jag går en sväng, jag har inte bestämt mig ännu. Jag och Matilda hann med det som vi hade tänkt att hinna med idag så nu börjar mitt hopp om att bli färdig innan jul stiga.

Ikväll blev det flämtande uttern till middag vilket var väldigt gott. Hittade receptet på icaköket men har ätit det en gång för väldigt länge sedan.

Ingredienser
Portioner: 4

1 grillad kyckling eller kycklingfiléer
1 paprika
1 burk minimajs
3 dl grädde
1 tsk curry
1,5 tsk sambal oelek
1 dl mango chutney
2 vitlöksklyftor


Sätt ugnen på 225 grader
Bena ur den grillade kycklingen (kycklingfiléerna brynes i lagom "mumsbitar") lägg i en ugnsform. Bryn paprika och minimajs i socker, fördela detta över kycklingen.
Vispa grädden, blanda i curry, sambal oelek chutney och hackad vitlök. Klicka ut över kycklingen. in i ungnen 25-30 min
Servera med ris och en härlig grönsallad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0