Tisdagstema..

Idag var Tisdagstemat "fritid". Jag får nog tyvärr säga att jag inte har så mycket till fritid, fast jag får nog skylla det mesta på mig själv. Är jag inte i skolan eller pluggar hemma så arbetar jag på willys eller på någon förskola i kommunen, så jag får till största delen skylla mig själv. När jag väl får tid över så är mitt stora fritidsintresse DJUR! Förr så red jag mycket på Idas fina hästar, vilket jag tyckte var mycket roligt men jag flyttade in till stan och kände väl att jag inte riktigt hade tiden eller viljan att fortsätta. Men det händer fortfarande att jag kan åka ut och ta mig en tur på Minna ute i Hånger, Ibland saknar jag det jättemycket och ibland inte. Dagar som jag saknar det är dagar som idag med strålande sol, dagar som jag inte saknar det är dagar som det regnar eller är kallt. Det går ändå inte en dag utan att jag tänker på de små pollarna i stallet och gemenskapen som finns i stallet.

Mitt största intresse för tillfället är lilla vovven Alma. Jag går ut med henne så fort jag kan och får för Ann. Vilket är ganska ofta. på bilden nedanför är en bild på henne ifrån när hon var ganska liten. Så det är väl mest plugg, Alma och tyvärr väldigt sällan hästarna som jag ägnar mest av min fritid åt.



467714-15
Lilla Almis! (Alma)

                       
En liten Pommevovve!     Idas underbara hästar!     Hästen jag red när intresset var som störst!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0