Tjejsnack V. 10 och 11

Tjejsnack kom aldrig in förra veckan, men denna vackan kom det in två kategorier istället Våren för vecka elva och Resor för vecka tio.

Vecka 11/08
Våren

  • Vad är ett riktigt bra vårtecken?

 När flytt-fåglarna kommer tillbaka och solen värmer, och man älskar att vara ute.

  • Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?

Jag känner att det är vår i luftern när jag kan ta ev mig min jacka utan att frysa. Sen är man alltid pigg och glad 

  • Har du sett någon vårblomma än, vilken?

Japp, både krokus och snödroppar 

  • Vad är det sämsta med våren?

 Ingenting

  • Vad är det bästa med våren?

Man börjar känna att det börjar närma sig sommaren och man vill vara ute mycket mer.


Vecka 10/08
 
Resor

  • Vilka länder har du varit i?

 Jag har bara varit ute och rest i Europa och de länder jag varit i är många. Bilade ner till Frankrike en gång då blev det några stopp i alla möjliga länder. Sedan har jag varit i Grekland och Spanien med.

  • Vilken är favoritresan? Varför?

 Min favoritresa måste vara när vi åkte husbil ner till Franska rivieran, vi åkte med en anna familj och vi hade det så kul tillsammans. Det var två oförglömliga veckor.

  • Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?

Jag vill nog ha lite av alltihop, fast jag åker utomland för att till största delen få solen och semeter. Fast när jag åker på skidresa så blir det en del äventyr.

  • Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)

Jag vet inte, men blir nog Varberg nästa när vi ska ner med husvagnen, men annars kommer jag nog inte iväg så mycket nu när jag ska skaffa hund.

  • Vad vore den absoluta drömresan?

Jag har alltid drömt om att få åka till New York så någongång ska jag nog ta mig dit iaf och USA i allmänhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0