Hånger..

I eftermiddag så blev det en tur till Hånger och jag har kommit på hur mycket jag saknar Hånger nu, närheten till naturen, hästarna och min familj som bor där. Men vi får nog vänta ett bra tag till innan vi kan dra ut på landet igen men nu saknar jag det verkligen. Fast det kan vara det härliga vädret som gör att man längtar ut lite extra och viljan över att vilja ha ett större boende. Sen tycker Siri att det är så skönt att springa fritt och det kan hon göra om man har en egen liten trädgård.

Jag tror inte att jag kan ta upp ridningen regelbundet igen och jag tror inte att jag har det riktiga intresset för det heller för tillfället men dagar som är så fina som de som har varit så längtar man upp på hästryggen igen. Jag var förbi och hälsade på hästarna idag och det kändes ändå som om de kände igen mig lite. Fast det var Flemca som visade det mest och Idas lilla flemca kommer alltid att vara speciell för mig. Det var juh henne som jag lärde mig rida på och det är hon som har gett mig några av de finaste minnena i mitt liv. Till exempel när jag åkte moped upp klockan fyra halv fem för att hon hade fått föl. Det var tider det, önskar att man hade samma intresse kvar för det var riktigt roligt, men annat har fått komma ivägen.


Saknar!!

Har börjat på min växtuppgift idag också och har kommit upp i hälften av de blommor som jag ska ha plockat men blir nog lite mer än minimum, för man måste ha minst 40 rätt också och har man då 50 stycken så borde man ha 40 rätt. Siri fick följa med och plocka blommor och hon älskar verkligen att vara ute i Hånger där hon kan få springa mer fritt och nu är hon kvar hos sin mamma Vera.


Siri i det fria!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja Siri har varit med ute och hängt tvätt idag!
Sprungit lös hela förmiddagen!
Vi ses ikväll!
Kram Ullis

2008-05-13 @ 14:08:51
Postat av: Ida

Hej!

Jag skickade ett sms till dej härom dagen men har inte fått nått tillbaka så vet inte om du fick det. Minna går ju många dagar redan och jag är väldigt dålig på att rida flemca så hon har inte gått så mkt på länge. Men en skritt runda skulle vi kunna ta kanske. Hilma brukar inte rida fredag & söndag. Hör av dej om du känner för det!

Kram

2008-05-14 @ 19:44:29
URL: http://fiisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0