Skola, bilfix, hundhämtning och 30 år.

Nu var det helg för min del eller jag ska åka och hälsa på min vfu-plats imorgon en liten stund på förmiddagen men det räknas knappt, sen blir det nog lugnt i helgen skulle jag tro. Jag minns inte sist jag hade en helg då jag inte hade något planerat, det mesta av helgen måste jag dock ägna åt skolarbete för lärarna har prackat på oss jättemycket nu innan det är dags för vfu.

Idag har jag hunnit med mycket, först var jag och lämnade bilen på service innan det var dags att åka till skolan. Jag var i skolan till klockan halv tre och sen var det till holmgrens för att hämta tillbaka bilen och äntligen få hämta hem min lilla bebis eller ögonsten Siri. Hon blev så glad när hon såg mig och jag blev väldigt glad när jag såg henne. Det var en stackars tjej på djursjukhuset som hade fått avliva sin hund och hon satt och såg när alla lyckligt hämtade sina friska hundar, hon var så ledsen och jag tyckte verkligen synd om henne. Kunde hon inte fått sitta någon annanstans, fast de har väl kanske ingen plats för det. Det måste dock varit hemskt att se alla få sina hundar eller djur och veta att får inte ta med mig min hund hem, tydligen hade hon fått veta under dagen att hunden skulle avlivas med så det var väl lite extra jobbigt.

Ikväll har jag varit på Forshedas högstadieskola som firade 30 år och det var faktiskt en riktigt trevlig tillställning och lite extra kul när man själv har gått där och gott fika hade dem fixat med. Nu ska jag lägga mig framför tv:n med Johan för nu har jag suttit här och pluggat i två timmar och nu är inte det kul längre.



 
 Äntligen hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0