Då, Nu och Sen

För 9 år sedan var jag 12 år gammal och jag tror att jag måste börjat sexan på Forsheda högstadieskola. Vad längesedan det känns och jag kommer ihåg att allting var mycket spännande och jag måste precis har lärt känna mina klasskompisar. Vid detta läge så hade jag ingen direkt som jag var kär i eller det skulle vara Simon Alvarsson då som under hela min första tid i livet var min stora kärlek, hehe.

För 6 år sedan måste jag har varit.. hmm.. 15 år gammal och jag hade precis börjat nian, vid detta tillfället så umgicks jag väldigt mycket med Susanna Johansson och vi gjorde nog det mesta ihop. Vi hade det verkligen jätteroligt och jag saknar de stunder då vi gick hem på hennes väg ifrån skolbussen. Vid det tillfället umgicks jag också väldigt mycket med Hampus petersson som jag även under en tid var olyckligt kär i.

För 5 år sedan Var jag 16 år och jag hade sedan ett halvår tillbaka lämnat "förälskelsen" i Hampus bakom mig och var nu störtkär vilket innebär nykär i Johan. Jag hade börjat gymnasiet som även det var en spännande punkt i mitt liv. Jag gick barn och fritid och den första tiden så umgicks jag mest med Sofie, Jennie och Lotta och vi hade det väldigt roligt kommer aldrig glömma tiden från gymnasiet.

För 3 år sedan var jag 18 år gammal och jag inledde mitt sista år på gymnasiet då jag nästan bara kommer ihåg specialarbetet och alla härliga tjejer. Det som jag kommer ihåg mest ifrån min gymnasietid är när min gympalärare på en paddelhajk sa "Nilsson, din förhärdade kvinna släpp kanoten" till min klasskompis Anna som var nyopererad. Låter dock inte så roligt om man inte var med. Denna sommaren hade jag jobbat min andra sommar på willys, fast på den tiden hette det Hemköp. Jag var fortfarande kär i och tillsammans med Johan

För 1 år sedan
var jag 20 år och jag och Johan hade sedan fyra månader tillbaka bott ihop, jag hade precis börjat min tre och ett halvt- åriga utbildning på högskolan i Jönköping efter att ha jobbat ett år ute på Solstrålens förskola i kärda. Denna sommaren var nog bland de värsta i mitt liv, ganska mycket var upp och ner och det berodde nog mest på att jag inte var ledig någonting och jobbade i genomsnitt tio timmar om dagen hela sommaren så det fanns nog en anledning till detta.

Igår var jag ledig, jag hann med en hel del igår då jag var och klippte mig, var på spabehandling och städade en liten del av lägenheten. Jag tvättade också och gick en lång promenad med Matilda. På kvällen kurerade jag min Johan som inte är riktigt pigg.

Imorgon så är jag ledig och sen jobbar jag lördag och söndag och jag ska bara njuta av morgondagen eftersom jag kanske inte kan vara ledig på det sättet igen innan jul eftersom det troligtvis blir en jäktig höst med mycket skolarbete. 

Om några år
bor jag och Johan i Hånger och vi kanske letar efter något större eftersom jag slutat skolan och förhoppningsvis börjat jobba. Det beror på hur långt in i framtiden vi är men barnatankar kanske har börjat komma då med.

Har ni tid och lust så utmanar jag alla som vill att skriva en liten bit av sitt liv.


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för läsningen =) Ha en bra ledig dag! Kram

2008-09-19 @ 07:47:06
URL: http://fiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0