Tisdag och dåligt väder.

Idag kom jag hem ungefär vid ett ifrån skolan då tog jag mitt vilddjur Siri och gick ut i skogen och hittade svamp. Trots det tråkiga vädret så var det väldigt uppfriskande att komma ut i skogen. Nu är jag ganska så pigg inför pluggkvällen som är på gång att ta sin början snart, men innan det har jag hunnit med ett och annat. Det blev inte så mycket kantareller idag och det märks att dem börjar ta slut nu och inte för det för jag kanske inte gick till rätt ställen heller men jag brukar inte hitta i överflöd heller. Men man kan märka att dem inte alls är lika fasta när det börjar ta slut och man hittar mest bara stora, men i vilket fall så har jag stekt och festat upp kantarellerna som jag har plockat och sen har jag lagat lite mat tills imorgon. Nu måste jag sätta fart med pluggandet.

kram kram


 Mina kantareller i stekpannan! Mums

Kommentarer
Postat av: Ida

Självklart får du ta den! Allt är som vanligt här ute. Hoppas allt är som det ska med er! Kram

2008-09-09 @ 20:50:23
URL: http://fiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0