Jobbig helg på jobbet!

Idag är det måndag och jag har precis arbetat färdigt min helg på jobbet, den var riktigt jobbig faktiskt och det var riktigt skönt att gå därifrån klockan halv fyra igår. Allt bara strulade och de var 100 saker att göra. Idag ska jag jobba kvällen så jag är ledig nu på dagen och det är skönt med tanke på vädret. Nu har jag anmält mig och Siri till två kurser i vår, en i allmänlydnad i Värnamo och en i Agility för nybörjare i Gnosjö. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska gå allmänlydnad i Värnamo för den var ganska dyr och sen så skulle hon inrikta sig mycket på arbete med nästan. Det kanske blir jättekul men hon sa att vi skulle träna mycket på lydnad och att det bara kanske blir en gång med sök och spår sammanlagt så att jag tror att det blir av i alla fall. Jag behöver få Siri att lyssna på mig till 100% innan jag ger mig på Agility och det gör hon inte nu så det måste vi jobba med.

Normala studenter eller elever i skolan har idag påbörjat sitt påsklov, men inte Nina. Nej, hon går på högskola och då har man inga lov, ni som går vet hur det är. Satt idag och skulle göra mina val till sista året men nu har det kört ihop sig, jag trodde att en kurs som jag ville läsa gick nästa vår men nu gör den inte det så jag måste nog välja någonting annat. Fast vi får se, det beror helt på hur det går om jag och Sofia ska skriva exjobbet ihop annars så kan jag läsa den kursen i alla fall. Dags att ta tag i sitt liv innan det är dags att äka och jobba, jag tror att Alma skulle komma hit en stund kanske kan ta med mig hundarna ut i skogen en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0