Ledig dag!

Idag har jag varit ledig och jag har hunnit med riktigt mycket idag känner jag. Jag kom upp ur sängen ca klockan 08.00 och då var det bara att göra sig iordning för att åka och klippa sig hos Malin. När jag nöjd gick ut därifrån så var det dags att åka och handla lite granna för att sedan åka hem för att dra en vals med dammsugaren, baka och laga lite mat. När det var klart så tog jag och Johan en tur med hundarna till brukshundsklubben för att träna lite och idag gick det verkligen så bra och det var så roligt. Jag byggde en bana som jag hittat i en bok och den var riktigt rolig, trotts många ställen som lurade både mig och siri så klarade vi av banan bra och idag klarade hon även av slalomen galant förutom första gången då hon missade lite på ingången. Nu vill jag träna gungan så att man snart kan åka på någon tävling!

Vi började även småträna lite med den stora lunsen Tekla, eftersom att hon inte är ett så får vi bara träna lite enkla hinder och kommandon. Hon tog både den vanliga tunnlen och den platta tunnlen utan problem, förra gången vågade hon inte ens gå in så det var stora framsteg idag. Sen började vi träna lite slalom med och även det gick galant, den är väldigt tråkig att lära in men till sist så klarade hon iaf två pinnar glasklart sen var hon ganska trött! Men jag tror att hon kan bli en riktigt duktig agilityvovve om jag och Johan bara lägger ner lite energi för hon är verkligen så framåt. Nu första åren så måste vi dock mest fokusera på utställningar med henne men då hinner jag träna tävlingar med Siri. Tror att hösten och nästa år kommer bli riktigt roligt och utmanande, eller jag hoppas på det i alla fall!

När vi hade tränat klart så stannade jag till hos mamma och hämtade lite grejor som ska hjälpa mig organisera mitt lilla kontor så nu börjar det bli riktigt bra här inne. Dock mycket skit överallt men tänkte ta tag i garderoben och förrådet ute nu någon helg framöver. Dagen slutar här vid datorn, jag ska bara plocka iordning inför imorgon sen så blir det sängen! Känner mig faktiskt väldigt nöjd idag!

Hinner jag så lägger jag upp kort på min nya look imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0