Måndag och nya tag.

Idag var det måndag och jag har jobbat min första dag i Kärda och det var roligt att vara tillbaka på gamla marker igen, dock inte på samma avdelning men ändå. Det gick bra idag och det är ju oftast alltid lugnt under sommaren, jag fick några timmar på det första jobbet nästa vecka också och det ska blir skoj.

Nu ikväll så har vi bara ätit lite kvällsmat och sen har vi gått en härlig skogspromenad, tråkigt bara at luften är så tung. Antingen så ska jag bege mig ut och plocka lite svamp nu eller så blir det lite bak o köket men jag tror att det blir det sista eller ingenting alls.

Igår kom vi på en ganska rolig sak och det är att Siri och Tekla har helt omnytta roller. Siri tror att hon är en stor hu´nd alltså "stor hund i liten förpackning" Och Tekla tror att hon är en liten hund alltså "liten hund i stor förpackning". Tekla ska bara ha de små benen och ligga i den minsta korgen och Siri ska alltid ha de största benen och den största sängen. Hundar kan vara bra konstiga ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0