Söndagslunk..

Idag är det verkligen söndagslunk som gäller, denna helgen har varit ganska så seg men ändå helt underbar för jag har verkligen tagit vartenda dag precis som den kommit. Nu sitter Johan och stoppar i sig sitt första mål mat i magen och så fort han är färdig så beger vi oss nog ut i förrådet och röjer upp all skit som finns därute. Det kan inte vara hur mycket som helst eftersom att det bara är drygt ett halvårssedan vi flyttade hit men vi har ställt ut mycket där som vi inte orkade ge oss på när vi flyttade och det är verkligen dags nu.

Jag började dagen med att koka plommonkräm och den ska jag snart provsmaka, vi får hoppas på att den är god. Vi har så mycket plommon i trädgården så vi måste göra av med lite så om det är någon som har något gott recept på plommon så säg till. När jag hade kokt plommon så satte jag i mig en kopp kaffe och lite frukost sedan lade jag mig i soffan med boken som jag fick låna av Ida och denna tycker jag verkar bättre än den förra men vi får se. Det är verkligen mysigt att ligga i soffan och läsa medans regnet bara öser ner utanför.

När jag läst i drygt en timma så klarnade det upp en del och hundarna gick mig på nerverna så jag tog ett koppel i varje hand och gick en väldigt skön men riktigt blöt promenad. Det höll bara uppe halva rundan sen regnade det resten så tre blötdjur kom hem efter den promenaden. Nu går inte hundarna mig på nerverna längre och jag känner mig helt tillfreds eftersom jag rent av älskar att vara ute.

Denna helgen har jag verkligen fått njuta av att vara ledig fast nu är det inte riktigt lika långt tills nästa gång som jag är ledig och det är skönt. Antingen är det nästa fredag, fast jag tror att jag är i skolan hela dagen eller så är det om en vecka men jag har många dagar som bara är halvdagar och det är helt okej. Inledningen på veckan blir tuff för då är det jobb som gäller både måndag, tisdag och onsdag men vecka 37 så arbetar jag ingenting ÄN SÅLÄNGE! det kan ändras fort men jag lever på det denna veckan i alla fall.

Helgen i övrigt har varit en helg då mitt humör inte har varit på topp många timmar, jag har varit ganska så kinkig och sur men det är tur att sånt går över. Igår gick det inte över förens vi varit och tränat agility, det är konstig vad lite agility kan göra.

Dags att ta lite kräm och mjölk innan det är dags att bege sig ut i förrådet.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är goda plommon ni har dessutom =) Lycka till med rensningen!



Kram Ida

2009-08-30 @ 12:35:39
URL: http://fiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0