Vintern håller sig kvar i ett järngrepp.

Då var det tisdag och jag har klarat av min arbetarhelg och varit ledig en dag. Dagen igår var mycket mysig, jag och johan började med att gå en timme på stan ungefär och sen var det hem och gå en liten sväng med hundarna i vintervädret. Kalla och goa som vi var när vi kom hem så la vi oss i soffan med en varsin mugg varm choklad framför något dåligt tv-program. Framåt kvällen åt vi stuvande makaroner och korv ibland får det helt enkelt bli snabbmat. Igår på kvällen så slog vi in våra sista julklappar till familjerna och drack lite glögg sen stack vi bort en liten tur till mamma och pappa för att visa lite kort från Peter och Nettans hus i Frankrike och det blev att vi satt kvar där en stund och spelade lite spel.

När vi kom hem på kvällen så satte vi på filmen ice age 3 vilket var en mycket bra film, alla de tre är för övrigt väldigt bra. Fast jag gillar nog ettan bäst. Vi satte inte ut nosen mer på kvällen sen och det var ju trotts allt -17 grader ute när vi kom hem så jag tror att det tog nästan två timmar innan jag tinat upp när vi kom hem. Så vintern håller sig kvar i ett järngrepp men nu var det bara -6 grader ute men det är kallt nog. Vi kanske till och med kan hoppas på en vit jul i år. Det var riktigt länge sedan, nu är det ju trotts allt bara två dagar kvar och jag ska jobba alla två plus julafton så det är bara att ta på sig jobbarhumöret och ge sig iväg. Är som tur väl är inte så sena dagar denna veckan men dock ganska så långa!

Dags att dricka lite kaffe under filten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0