Seminarier i överflöd.

Idag har vi haft tre seminarier ett som hette miljödidaktik, (Metoder/undervisning som inriktas mot miljö) sedan hade vi ungdomlitteratur och nu i eftermiddag hade vi något som hette ekologiska fotavtryck. De två sista var jättebra medans den första gjorde oss lite irriterade. Vi skulle läst en bok (vilket ingen hade gjort) och eftersom ingen hade gjort det så sa hon att vi skulle lämna in en uppgift om boken. Okej tänkte jag, det är väl inte mer än rätt, det som gjorde oss ar´ga var att gruppen efter oss behövde inte lämna in någonting utan för dem räckte det med att lämna in ett protokoll på det som de hade diskuterat om. Vi gick till kursledaren och vi skulle få besked under dagen eller imorgon över hur det blir, vi skrev också diskussionsprotokoll men hon sa klart och tydligt att hon inte ville hade det. Blir trött på HLK ibland.

Nu sitter jag uppe i Jönköping och väntar på att Johan och Ann ska komma upp till Jönköping så att vi kan köpa foder till Siri och springa en sväng på ikea. Sen skulle Johan och Ann till biltema och leta efter någon del till hennes bil, sen blir det nog hem och ta det lugnt för kvällen.

Jag är så trött och jag försov mig idag, vaknade vid tio över sex och bussen går halv sju. Först tänkte jag bara skita i det och ta halv åtta tåget men sen är det så pinsamt att komma så mycket försent så jag försökte så gått jag kunde att hinna med bussen vid halv sju. Vilket jag också gjorde, blev dock frukost uppe i Jönköping och inget spackel i ansiktet. Det är bara för att Siri inte är hemma som jag försover mig för alltid när klockan ringer så vet hon att jag ska gå upp så då kommer hon alltid och lägger sig på magen och slickar mig i ansiktet. Nu är det bara en natt till sen ska hon förhoppningsvis kunna bo hemma själv på dagarna när jag är borta. Hela dagen förstörs verkligen när man försover sig så, det är också bättre att vakna när det inte finns någon chans att hinna än att vakna när det finns en chans att hinna.

Vi ska ha skådespel i skolan imorgon och vi ska representera olika länders ställning i olika miljöfrågor och jag har fått USA, den största miljöboven av dem alla men det blir nog kul kanske. Dags att göra lite nytta och hitta lite ställningstaganden som USA har i miljöfrågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0