Sovmorgon..

Idag har jag sovmorgon och det tycker jag är skönt, det är så mysigt att gå upp en stund innan man ska ge sig iväg så att man kan göra allting i lugn och ro. Sedan går jag bara imorgon med och sedan är jag ledig ifrån skolan i en och en halv vecka och vi ska arbeta med vårt försjupningsarbete då. Idag blir det annars skolan nu på eftermiddagen och sedan så blir det jobb på willys i tre timmar.

Jag har beställt två skönlitterära böcker ifrån adlibris och jag hoppas att dem kommer idag, det är böcker om en flicka som heter Sofia som bor i det fattiga Mocanbiq och blir av med sina ben då hon trampar på en mina. Hennes syster dör och man får följa hennes liv, det finns en triologi om hennes liv fast bara den första boken är verklighetsbaserad sedan så träder det in olika livsöden i hennes roll i de två sista böckerna. Den första läste jag förra veckan och jag kände att även ville läsa de två sista för man får tydligen ändå veta hur det går för Sofia. Jag hoppas att vi får dem för nu skulle jag kanske få lite tid att läsa dem.

Annars vet jag vad jag ska göra när jag går här hemma och är ledig, jag ska börja packa. Jag skulle börjat redan igår men det blir inte alltid som man tänkt sig och idag jobbar jag till klockan nio och då kommer jag inte orka sätta igång. Nu ska jag strax gå och göra mig iordning innan det är dags att gå till tåget. Idag lyckades jag även kasta upp ett tisdagstema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0