Envisa skit!

Ibland undrar jag om det var meningen att jag skulle ha hund, eller om det är någonting jag gör fel för Siri blir inte frisk. Hon är bara pigg när hon äter sin medicin och det går inte mer än ett dygn så är hon dålig igen efter att hon har slutat. Nu har vi börjat på en ny kur igen. Veterinären ska ringa till mig på torsdag och vi får väl se hur det blir då.

Det är ju mest synd om lilla Siri som mår dåligt så fort hon inte äter medicin, igår kunde hon inte vila på hela dagen för magen körde på henne och hon var orolig hela dagen till efter en timme som jag gett henne medicin. Hon var jättelös med den lilla stackaren. Vi som har haft det så kul och nu är det bara en månad kvar tills vi får börja träna aggility men som det ser ut idag blir det inget med det ännu. Nu får vi inte ens gå ut och gå långrundor för hon måste gå upp i vikt och det gör hon inte heller. Jag hoppas att det blir ett slut på detta snart och att det verkligen är som veterinären säger att hon lider av tillfällig överkänslighet som kan hålla i sig ett tag.

När hon väl är pigg så är hon så rastlös för hon är van vid att få vara ute i skogen en timma varje dag, eller iaf gå en promenad på en timma varje dag, men sedan innan jul får hon inte det. Vi får hoppas på goda besked ifrån veterinären på torsdag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0