Jag minns 2008..

Det var ett tag sedan jag lade in några bilder och ikväll har jag ingenting att göra så jag tänkte lägga ut några bilder ifrån 2008. Klicka på bilderna för att få dem större.

Januari:

 
Jag minns inte så mycket ifrån Januari mer än att jag började inriktningen på skolan och därmed blev det också en hel del plugga. Jag kunde också nöjt gå vidare med mitt pluggande eftersom jag i Januari hade klarat av min första termin på högskolan.

Februari:

       
Vi ängnade en vecka uppe i Åre med några kompisar under vecka sex i februari  det var en vecka som var jättekul och vargen var rolig. Eller vad säger du Anders? Samma veckan så föddes även tre underbara ulltussar (den 4: februari) Bilderna ifrån Åre har tyvärr kommit bort med detta är bilder ifrån Vemdalen.

Mars:

  
Under en veckan i Mars så hade vi hand om Alma när Ann var på Canarieöarna och under den veckan så fick vi även veta att vi skulle få en utav Veras valpar vilket gjorde mig väldigt glad. i skolan kämpade jag på som vanligt och det började närma sig Vfu. Om jag inte minns fel så tror jag att vi skaffade oss Husvagnen i Mars.

April:

   

April dominerades av att jag skaffade min lilla ögonsten sen så hade jag praktik hela månaden med som gick väldigt bra. Jag trivdes jättebra de första tre veckorna men mindre bra de sista tre. Jag, Siri och Johan var på vår första kennelträff sedan vi fick Siri. I April så slog träden också ut. 

Maj:

  

I maj så ställde vi ner husvagnen i Varberg och jag tog även mitt första dopp i havet. Jag och Siri avslutade också en lyckad valpkurs ute i Gnosjö.

Juni:

 

Enligt mina bilder så hoppade tydligen Siri in i en ostbågepåse i maj vilket jag och Johan hade jätteroligt åt. Annars dominerades Juni av att vara i husvagnen.

Juli:



I Juli hade jag och Johan semester och under den tiden så var vi i husvagnen och vi hann med en hel del. Tog det mest bara lugnt sedan gick vi på Magnus Uggla med. Juli var en månad med mycket lite sol tyvärr.

Augusti:

  

Månaden somdominerades av blomminsamling till ett skolarbete i skolan och när jag väl var ute och plockade blommer så hittade jag också en hel del kantareller. I augusti så var vi också på ett oförglömligt bröllop i skärgården mellan Sofia och Emil och sen morgonen därpå var det vidare till Stockholm och träffa alla släktingar på pappas sida. På bilden är mina tre kusiner ifrån Luleå.

September:



I september var det tyvärr dags att ta hem husvagnen efter en oförglömlig sommar där nere. Kände att jag verkligen kunde koppla av där nere. I skolan kämpade jag på som vanligt, jag började nu närma mig slutet av sen sista naturkursen.

Oktober:



I oktober så var jag och Siri på vår andra Kennelträff och den helgen var den första som hon var sjuk. Även Johan blev sjukskriven i oktober för första gången. Oktober var en månad med många sjukhus och veterinärbesök.

November:


November dominerades av B-uppsats, veterinärsjukhus och Vfu. Detta är ett utav de projekten som jag drog igång undertiden som jag var ute i verksamheten.

December:

    

I december så är det jul som de flesta vet, Siri fick en tomtedräkt som hon verkligen inte gillade så hon behövde bara ha på sig den några gånger. Vi var en dag på en crosstävling i skogen och Siri satt tryggt u husses famn och njöt utav att få vara ute. Siri fick också ett välbehövt nyårsbad så att hon kunde gå in i det nya året lite fräsh. Haha

I år ska jag vara duktigare på att lägga upp bilder enbart på Siri och försöka se till att de korten jag tar också blir sparade. Nu har jag suttit här en timme, idag känns det som om att jag inte har något liv men nu har jag fördrivit tiden en stund i alla fall. Vi får hoppas på ett bra 2009 och nu är det snart dags för oss att flytta och det känns så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0