Sista dagen för veckan..

Idag är det torsdag och ikväll så tar jag helg, jag är ledig ifrån skolan nu imorgon och på måndag så det blir långhelg. Vi har fått tid till att plugga på tentan så jag vet vad jag ska göra i helgen i alla fall. Jag skulle jobbat på willys i tre timmar imorgon men så körde det ihop sig lite med hämtningen av Siri så jag fick ge bort de tre timmarna.

Siris operation gick bra idag och de proverna som de fick svar på idag såg helt normala ut, nu får vi vänta i två till tre veckor på fyra eller fem prover till och nu hoppas jag att vi får ett slut på den här skiten en gång för alla. Hon fick inte åka hem idag för när de ringde till mig så hade hon precis vaknat och de vill att hon ska komma igång med att äta och dricka innan hon får komma hem. Så går allting som det ska så ska hon få åka hem imorgon eftermiddag, det hoppas jag på för nu är det riktigt tyst här hemma och det är ingen som drar ut mig i kylan så att jag får ny energi.

Om vi ska återgå till min tenta som jag inte alls känner mig särskilt säker på. Det är så mycket att läsa och jag känner mig inte alls säker. Det är nog första gången som jag inte känner att det bara löser sig för det är för mycket att läsa på så kort tid. Fast jag kan inte göra mer än mitt bästa, fast det känns ändå så tungt. När tentan är skriven på tisdag så ska vi sätta igång med ett fördjupningsarbete med och det tror jag blir mycket roligare. Det som vi läser om är jätteintressant men svagheten är att det är för mycket att läsa och det känns som om man bara skrapar på ytan.

Imorgon kommer det en som ska köpa vårt köksbord och då blir vi av med det så om jag får lite tid i helgen så ska jag nog plocka fram lite kartonger och kanske börja packa lite. Blir jag av med köksbordet så får jag plats att ställa mina kartonger där, men är nog lite tidigt att börja ännu kanske.

Nej nu har jag suttit här alldels för länge och skrivit och nu är det dags att plugga lite innan det är dags att sova. Jag behövde skriva av mig lite nu när jag inte har skrivit på två dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0