Fem dagar kvar..

Idag är det måndag och jag har nu fem arbetsdagar kvar och sen ska jag vara ledig helgen och det ska bli så skönt! Nästa vecka så ska jag jobba på två ställen, jag ska jobba på fritids i kärda heltid och halvtid på willys så vecka 32 blir en tuff vecka och semestern till stockholm vecka 33 kommer att bli helt underbar tror jag.

Nu är det bara tre hela veckor kvar till sommarledigheten är slut och skolan börjar, jag gillar inte tanken på att den härliga sommaren är slut och alla måsten kommer tillbaka. Jag säger till alla som frågar om jag haft semester att jag varit ledig i två veckor men att jag fortfarande har lite av en semester för alla måsten är som bortsprungna under sommaren. När jag kommer hem ifrån jobbet är jag verkligen helt ledig och ingenting som måste göras ifrån skolan. Jag kan ägna mig åt det jag verkligen vill och jag kan städa och ändå veta att jag hinner med att göra annat också. Sommaren är verkligen den bästa tiden, jag hinner läsa annat är studentlitteratur vilket jag tycker är mycket avkopplande. Den kursen jag ska läsa i höst säger många är jätterolig och att det inte är så jättemycket läsning och det tycker jag är bra med tanke på att det i höst kommer bli två kursen ute i gnosjö utöver skolan. Fast det är ju kurser som är roliga och som jag enbart kommer gå på för att jag tycker det är kul. Nu är det bara tre terminer kvar sen är det slutpluggat för denna gången och det kommer att gå så fort!

Det känns nästan lite sorgligt att sommaren är slut, jag har haft en jättebra ledighet ifrån skolan hittills och min semester nere i Varberg var helt underbar och vem hade väntat sig att jag skulle få med mig en hund hem efter semestern. Jag var lite orolig först över hur det skulle gå med Siri men det är häftigt att se hur mycket dem två kompleterar varandra. Siri som alltid är 100% igång och uppspelt blir lugnad jättemycket av Tekla för hon är lugnet själv. Visst hon har sina busiga stunder med det har alla valpar och Teklas stunder är inte ens jobbiga, tvärtom man vill nästan få igång henne lite till. Siri har aldrig gillat att åka bil långt, det har aldrig varit några större problem mer än att hon har flåsat en del men sen Tekla kom så sover hon hela vägen från att hon hamnar i boxen tills att vi stannar.

Så om jag summerar min första sommar i Hångerlandet efter att ha varit Värnamobo så har den varit helt fantastisk hittills. Det är fortfarande en hel del kvar av sommaren, bara för att skolan börjar så tar inte sommaren slut. Den kan hålla på enda in i september och det blir förhoppningsvis några trevliga sommarkvällar innan hösten faller in. Dags att städa av lite här hemma och sen får vi se om det blir lite träning i Värnamo med hundarna.


Första sommarbadet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0