Så var det fredag..

Idag är det fredag och jag är verkligen helt slut, jag sov väldigt dåligt inatt och gick upp kvart i fem så jag har på känn att det kan vara förklaringen. Sedan jag kom hem ifrån jobbet så har jag enbart tagit det lugnt, det enda vettiga jag har gjort idag är att gå en liten runda ihop med Johan och hundarna. Ikväll blir det väl lite lagom tempo, Johan ska ha hit lite kompisar och grilla sen skulle dem vidare och eftersom jag börjar jobba klockan sju imorgon så blir det lugnt.

Jag jobbar hela helgen nu, det är inte så många timmar dock men efter att ha jobbat en hel vecka nu så känns det faktiskt inte så jobbigt. Jag har ju inte jobbat så många timmar och har alltid haft eftermiddagarna lediga. Sommaren är verkligen bra för även fast jag jobbar och inte har mer än två veckor ledigt så känner jag mig ändå väldigt utvilad, jag tror det beror på att nu när jag kommer hem ifrån jobbet så har jag bara fritid. Om bara tre och en halv vecka så drar skolan igång igen och då är det fullt ös medvetslös, sommaren går fortare än vad man tror.

Hundarna fungerar jättebra ihop, Siri har börjat mopsa upp sig lite och vill väldigt gärna visa att det är hon som bestämmer här i detta huset, sålänge som inte Tekla vet om att hon är större så fungerar det ju jättebra men vi får hålla ganska hårt i Siri så att hon inte blir för kaxig. För rätt vad det är så kanske Tekla kommer på att hon är större. Dags att hitta på annat.

Matilda: Tekla är av rasen Koojkerhondje och är fem månader gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0