Var är solen?

Idag skulle det bli fint väder sa de men vart är solen? Det är väl lite för tidigt så det kanske spricker upp under dagen. Tittar precis på vädret och under min lediga helg verkar inte vädret bli särskilt bra och det känns ju inte kul, vi som ska till Halmstad.

Det blev lite städning igår men inte utav lägenheten utan av vår baksida, jag sopade bort alla björkpollen och löv. Sen torkade jag av bordet och eftersom de har lovat bra väder idag så satte jag även ut blommorna så nu ser det riktigt trevligt ut på baksidan. Jag hoppas att jag får mysa någon mer dag där ute innan det är dags för höst.

När jag väl hade städat upp där ute så tog jag på mig filten och läste en stund på min fina baksida. Tekla kom till mig och mös lite och då såg jag att det var dags att klippa till hundarnas klor lite, eller Tekla var nog i störst behov av det för på Siri gick det inte särkilt bra med tanke på att jag klippte till henne i en pulpa. Det ville inte sluta blöda så jag fick springa bort till Helen och låna ett medel som gör att det slutar blöda.

Johan skulle ut med några kompisar på kvällen så jag tog hundarna och gick bort till mamma och pappa, vi var ute först hela kvällen och grejade. Sen så gick vi in och fikade lite och jag var hemma igen framåt tolv. Hundarna sprang löst och njöt av att få vara ute. Jag skulle plockat lite vinbär när jag var där men det blev inte så men jag och Siri går nog kanske bort idag eller imorgon. Johan och Tekla åker till Varberg idag så jag och Siri blir hemma själva. Nu ser jag att solen håller på att titta fram så har jag tur så blir det kanske lite frukost på altanen.

         

Bus och lek i trädgården, men man blir trött av att leka av sig, Siri var ganska så seg hela kvällen till skillnad från Tekla som far runt lite överallt hela kvällen men efter en stund så blev även hon trött!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi har den nere på karlsdalsvägen, iofs lite till och från men mest till ;)

2009-07-29 @ 10:32:54
URL: http://fiisan.blogg.se/
Postat av: Agilitydream

Tack snälla du!

2009-07-30 @ 01:11:24
URL: http://agilitydream.blogg.se/
Postat av: Frida

Såå söta hundar :) sj har jag en liten jack russell buse :D haha såg att du var från Värnamo med :) jag bor i Gnosjö :D

2009-07-30 @ 17:39:50
URL: http://frida87johansson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0