Min och Johans vecka i Trysil.

Jag vill bara inleda inlägget med att säga GRATTIS till den lilla flickan Sofia och Emil, detta är den största och roligaste händelsen idag!


Annars så är det lugnt på Värnamovägen, jag har jobbat en stund idag och nu ikväll blev det lite bakning och städning av garderoben. Eller vi började tömma ur kassarna med lakan, handdukar och dylikt. Vi började även ställa iordning där inna så nu börjar även ett litet kontor börja arta sig.

Vi har nu kommit hem ifrån en underbar resa i Trysil och jag lovade lite bilder innan vi åkte, på bilderna ser ni väl att vi inte hade någon sol och det var lite tråkigt. Vi fick dock en vecka fylld med riktigt underbar skidåktning, mycket snö och god mat. Det snöade varje dag och det var ungefär 160 cm snö och det skulle tydligen komma mer, jag har i alla fall aldrig sett så mycket snö i hela mitt liv och ni kommer också se på bilderna hur mycket det är.


Detta är bild på stugan som vi bodde i som ni ser är det mycket snö!



Ett kort ifrån utsikten ifrån barnbacken vid högfjällshotellet. Bästa utsiktsbilden på hela veckan
på grund av allt snöande men jag han ta ett kort under ett snöuppehåll.


Ännu ett kort ifrån backen här kommer Johan i illfart, när han hade stannat
så såg jag ut som en snögubbe för han bromsade så att det skvätte snö hej vilt.
På grund av att batteriet i min telefon tog slut så blev det inget kort på mig i pisten.
Däremot filmade Johan mig men vet inte hur man lägger ut en film.




Två kort ifrån liften.


Fikapaus! Dyrt men gott 30 nok för en våffla så det blev inte många.
Här har jag hoppat från taket på stugan ner i snön och sjönk ner en bit.
Här är jag ändå inte ända nere, Johan hoppade och fick snö upp till bröstet.
Jag har som sagt aldrig sett så mycket snö i hela mitt liv.

För att sammanfatta så var det helt underbart med en vecka ledigt med skidåkning, trevligt sällskap och god mat. Jag känner nästan sug efter skolan nu igen, eller det var nog att överdriva men det känns inte fullt så tungt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0