Solskensfredag!

Idag när jag vaknade så vaknade jag till ännu en dag fylld med solsken, det som var lite jobbigt var att jag hade sån huvudvärk till en början av dagen. Jag gick upp ur sängen halv nio idag och tog mig en magnesyl och sedan efter en timme så var huvudvärken bortblåst och det var skönt. Så idag har jag kämpat på med min bok Etnisk makt i skola och samhälle och nu har jag bara en tredjedel kvar och går det lika lätt som det har gjort dessa två dagarna så hinner jag nog bli klar med den i helgen.

Det är bara synd att jag ska jobba både lördag och söndag nu men jag hinner nog i alla fall läsa lite på söndag eftermiddag. Annars så har jag tagit dagen lite som den har kommit idag, Johan var till stan och handlade lite till altanen här ute och då passade han på att handla åt mig så det slapp jag göra. Sedan kom Ann på besök och vi drack lite kaffe, när hon hade åkt så fortsatte jag med min läsning i två timmar och sedan blev det för mycket så jag fick ta mig en liten skogspromenad för att rensa hjärnan. När jag kom tillbaka så hade Johans kompis åkt hem så jag hjälpte honom lite med altanen innan det var dags för att gå in och läsa färdigt det sista innan det var dags att ta fredagskväll. Ikväll blev det potatisgratäng med fläskskytterfilé och det var gott och nu väntar en lite kladdkaka med men den får vänta lite till. Idag blev den i alla fall kladdig vilket var bra.

Nu ska jag bara ta det lugnt ikväll, fast det kanske blir att jag läser lite till innan jag somnar men jag ligger redan lite före tiden med min läsning så jag får se hur jag känner mig senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0