Förskolans dag!

Idag har varit en hektisk dag på förskolan för idag så är det förskolans dag och det är en av många dagar på förskolan där allting bara är upp och ner. Detta beror på att det oftast är ett schema som man ska passa in eller det är en dag då nästan alla barn är där. Denna hektiska dag inträffar också när det är till exempel fotografering eller lucia. Allt är helt enkelt bara kaos den dagen. Förskolans dag behöver inte vara så på alla förskolor för många gör inte så stor grej av det, men några dagar om året är väldigt hektiska i alla fall. Jag var ganska så seg i huvudet när jag kom hem idag och kände först att jag inte skulle orka någonting men sen så fick jag lite energi ändå.

Först så ringde jag till Sofia och frågade om hon och Viola ville följa med på promenad och det ville dem så vi gick en sväng på en timme och det var trevligt. När jag väl kom hem så var jag ganska så trött i benen men jag hade inte ro att sjunka ner i soffan så jag bakade en cheese cake och sen gjorde jag lite pannkakor. (var så sugen på det). När jag väl ätit några pannkakor och druckit mitt välbehövda kaffe så tog jag tag i mina kassar med grejer som har stått i tvättstugan i snart tre veckor. Det är grejor som mamma och Felix rensade ut ur mitt gamla rum när han flyttade in där.

Sedan sist av allt efter många undanflyckter så hamnade jag framför datorn och skolarbetet igen, det är det tråkigaste så det drar man ut på in i det sista. Nu har jag suttit i en timme och jag känner att nu får det vara bra tills imorgon, sitter jag en timme varje dag så kanske jag blir klar i helgen för jag har skrivit nästan hälften nu. Klar blir jag inte i helgen för det är alltid lite som ska läggas till och plockas bort innan slutresultatet blir klart.

Nu blir det tandborstning och sedan sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0