En händelserik helg!

Då var det åter måndag och idag är jag ledig ifrån Jönköping och HLK. Dagen kommer till stor del handla om skolarbete och julgardiner. Jag har precis druckit mitt morgonkaffe och ska snart åka för att hämta mormor och mamma som ska komma hit och hjälpa mig med mina gardiner. Jag kanske kommer vara till lite hjälp men den största delen idag kommer nog att tillbringas i skolböckerna. Jag har två uppgifter som jag hade tänkt mig att jag skulle beta av idag sen har jag dem ur världen och det blir skönt.

Annars har helgen varit mycket händeserik, den började i lördags klockan kvart i fem på morgonen då det bara var att pallra sig upp ur sängen för att klockan halv sex åka till varberg och agilitytävlingen. Det gick inte så bra tyvärr då vi diskade oss i bägge loppen. Siri var för taggad och lyssnade inte riktigt på vad matte ville, det går ju inte för fort för oss men siri är för ivrig. Film finns på hemsidan att titta på.

När jag kom hem klockan halv sex på kvällen så var det bara att hoppa in i duschen innan det var dags för lite kalas med några av Johans kompisar, vi hade det riktigt trevligt och det sista sällskapet gick inte hem förens sex på morgonen. Då sov jag för övrigt, gick faktiskt och la mig klockan fem med motiveringen att jag faktiskt hade varit uppe i mer än 24 timmar. Men en lyckad fest var det iaf, ser fram emot glöggträffen som vi planerade in nu det är ju faktiskt snart dags för det med. Köpte ju mig en fin glöggservis i veckan för ett presentkort som jag fick av Ida och Lillemor när jag fyllde år skulle jag tro, det tackar jag JÄTTEMYCKET för. Det blev en glöggservis och en eva solo karaff.





På söndagen vaknade jag klockan åtta och tyvärr inte så utvilad men kunde inte sova mer, varför vet jag inte men rastlös som jag var gick jag upp då och åt lite frukost, hade förberett mig på att få städa lite här hemma efter nattens bravader men det hade Johan gjort innan han hoppat i säng och det blev jag glad för. Så jag slappade mig framför tv:n en stund innan det var dags att ge sig in till värnamo zoo för att hjälpa Petra en stund. När vi åkte hem därifrån var jag riktigt sömnig och jag velade en liten stund på om jag verkligen skulle bege mig till Gnosjö för att träna hundarna, till slut insåg jag att jag faktiskt borde göra det annars skulle jag bara somnat i soffan och inte kunnat sova på natten.

Ifrån Gnosjö var jag hemma vid halv åtta, då åt jag lite, redigerade en film ifrån tävlingen och sen deckade jag redan klockan halv tio och sov enda till nio idag på morgonen och det är inte likt mig nu för tiden. Är inte så morgontrött längre men efter helgen så behövde jag nog vila ut lite. För att sammanfatta så har helgen varit mycket händelserik och VÄLDIGT rolig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0