För jag har bara, regn hos mig..

Oj oj oj, vad det har regnat idag. Det är till och med så att jag har fått dra hundarna ut ur huset för de har inte velat gå ut. Inte jag heller för den delen men de har i princip legat och sovit hela dag, allt för att slippa gå ut. Tekla som har sitt försa löp nu är allmänt trött och hängig och inte riktigt sig själv, i vanliga fall så blir hon väldigt rastlös om hon inte kommer ut en liten stund varje dag men i en och en halv vecka nu har hon inte brytt sig så mycket. Det har räckt för henne om hon har fått leka av sig lite med Siri. Siri är som vanligt, inga återfall än sålänge men hon är tyvärr lite rastlös idag när hon inte fått komma ut fast samtidigt så har hon alltid ångrat sig idag när vi öppnat dörren ut. För henne räcker det dock jämt med att få leka lite med Tekla sen är hon nöjd.

Det stod plugg, matlagning och städning på schemat idag. Det blev bara plugg och matlagning sen blev det en liten biltur i eftermiddag istället i regnvädret och ikväll har jag varit hemma hos mamma och pappa och fikat lite. 

Idag har jag haft möjligheten att vaccinera mig men jag tror att det får bli imorgon kväll istället, det är inte hela världen om jag är lite halvdålig på fredag då vi inte har något direkt ansträngande i skolan. Var hos tandläkaren innan idag och det var inte alls skoj, skulle laga ett hål och när hon skullle spruta bedövning tror jag att hon stack mig minst tio gånger. Det gör fortfarande ont i munnen och tanden ilar lite, har det inte gått över imorgon så får jag nog ringa.

Årets julvärd är utsedd och jag har faktiskt ingen aning om vem Lisbeth Åberg är men det får jag väl se på julafton. I år ska vi i vår familj enbart köpa en paket per person, det ska bli skönt att slippa jaga tio paket. Det fungerar som så att jag köper till exempel en paket till mamma som är ifrån oss alla.

Hur gör ni i era familjer?

Ikväll hade jag mer att skriva, men nu blir det sova som gäller. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0