Händelserik hundhelg...

Då sitter man här en vanlig söndag igen och helgen kan jag i princip bara döpa till hundhelg om vi bortser ifrån middagen hos Matilda och Oskar igårkväll som för övrigt var jättetrevlig. Det tackar vi för! =) och jag hoppas att vi gör om det. 

Åter till hundhelgen som har bestått av spårning och agility. Igår var det först spår ute i skogen i fyra timmar med Tekla som gällde och sen var det hem och byta hund för att sadla om till agility i någon timme. Spårningen med Tekla gick jättebra och det är ju helt underbart att vara ute i naturen en hel förmiddag och inte fundera över någonting annat än det man håller på med. Det är bara här och nu som gäller, framtidstänkandet kopplar man inte på förens man hoppar in i bilen efter träningen.

Agilityn med Siri går inte riktigt som jag vill, hon är för ivrig, stressar sig igenom banan genom slarv och stänger allmänt av sina öron. Det är väl som sagt många gånger tidigare bara att träna vidare, idag på tävlingen räckte i alla fall resultatet till en tredjeplats och det är inte fy skam. För med utförlig information om både tävlingen idag och träningarna igår så gå in på hemsidan 

Många tycker nog att jag har förvandlats till ett hundnörd som inte har ett annat liv och JA för tillfället håller jag nog med för just nu är det nog faktiskt bara hundarna som gäller. Men jag gör något som jag trivs med och jag får passa på nu för det blir svårt sen när det blir dags för familj och dölikt om så blir fallet det vet man aldrig! Jag tar ofta tillvara på kvällarna men på mina lediga dagar är det oftast hundarna som nu för tiden tar upp min tid. Jag trivs väldigt bra med det faktiskt. När jag är med hundarna så är jag bara här och nu och inget annat finns i huvudet och jag tror att sådana stunder behövs för att man ska orka med allt annat och i mitt fall handlar det om mina studier och jobb.

Nu ikväll blir det någon timmes plugg som gäller och sen är det nog dags för att ta kvällen och fortsätta helgen för jag är faktiskt ledig imorgon! =) Det blir tandläkaren och ett sjukhusbesök som står på schemat sen blir det väl lite plugg också med tanke på att vi har fyra redovisningar på två dagar nu. Hinner jag ska jag försöka lägga ett spår med hundarna imorgon.

Nu har jag varit ledig i tre helger av mina fem innan det är dags att börja jobba igen, alla tre helger har besått av aktivering tillsammans med mina hundar. Nästa helg är det samma som står på schemat, på lördagen står det utställning med Tekla och på söndagen är det tomtetåget i stan med sbk i Värnamo. Sista lediga helgen ser just nu ut som om den blir lugn, jag och Siri har nu tagit jullov ifrån agilityn och utställningarna med Tekla blir det också jullov på efter nästa helg. Nu verkar det som om att jag förlorar mina lördagar på willys men eftersom jag tjänar för mycket så erbjöd jag mig faktiskt att plockas bort.

Dags att plugga!
Ps. beundrar dig som orkat läsa, blev en riktig avskrivning idag. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0