Morgonpigg, Ja!

Jag fattar inte vad som har hänt med mig, för bara några få futtiga år sedan så kunde jag ligga och sova i evigheters evighet på morgonen. Ni som vet tycker nog att det är ett uner att jag vaknat. Nu bara tre år senare kan jag inte sova mycket längre än till åtta på mina lediga dagar och att gå upp klockan kvart i sex på morgonen eller fem är inte alls lika jobbigt. Det är inte lätt men det är heller inte lika jobbigt. Förr kunde jag sitta och vingla på sängkanten i nästan tio minuter innan jag ens orkade resa mig ifrån sängkanten. Nu bara flyger jag upp eller klockan har ju givetvis snoozat en eller tre gånger först.

Ganska skönt ändå faktiskt, iaf nu när det är höst och vinter för när blir mörkt så tidigt så är det inte kul att sova bort halva dagen först. Skönt att få lite ljus på sig om man nu kan kalla dagarna ljusa för tillfället för just nu tycker jag enbart att de är gråa och trista om vi bortser från fredag som ändå var helt okej.

Idag är det redovisning av hälsotemat som står på schemat, imorgon är det tre redovisingar på schemat och på fredag har vi turnering 3. På fredag så har vi självstudiedag och det betyder adventstädning här hemma och äntligen ska jag få sätta upp mina nya fina gardiner och lite annat roligt som jag köpt. Fick ju inte plats med så mycket i stan. I köket har jag faktiskt redan tjuvbörjat lite förra veckan. ; )

På måndag är det kursstart för sista delkursen i denna kurs och det är nästan så att jag får lite ångest, jag har ingen disiplin på mig själv nu och hur ska det då gå att skriva examensarbete nästa termin? Kommer sakna alla goa människor som man har lärt känna under denna kurs också. : (

Dags att borsta gaddarna innan det är dags att åka till bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0