Ny veckan, nya möjligheter.

Återigen så är det måndag och ny vecka, imorgon går vi in i den mysiga julmånaden. Men efter den månaden så kan det lika gärna bli vår igen tycker jag. Nu är jag trött på det här gråa vädret. det hade väl vari helt okej om vi hade haft lite snö men vi har bara regn på denna sidan av Sverige. Skönt att jag kommer iväg på en skidresa.

Idag har HLK grupparbete och kursstart att bjuda på, grupparbetet har vi klarat av nu och jag är så irriterad på mig själva tt jag har lämnat instuderingsfrågorna hemma annars hade jag gott och väl hunnit skriva färdigt dem nu. Jag får ta det ikväll eller imorgon, det beror på vilken tid jag kommer hem idag. Det är kursstart idag på den sista delkursen i kursen och det känns faktiskt lite tragiskt, visst jag har bara ett år kvar nu men denna kursen har varit så rolig. Nu till våren ska man gå in i lärande 3 och bli anonym igen och skriva examensarbete. Jag kommer helt klart att sakna sammanhållningen som vi har i klassen.

Summerar jag kursen så kan jag väl erkänna att allt som vi har läst in inte kommer vara till nytta för mig i min yrkesroll. Jag har dock fått många ideér på lekar och jag har vuxit i min ledarroll betydligt mycket mer sen jag började kursen. Denna terminen behövde jag verkligen för att orka med att skriva examensarbetet till våren, kursen har varit lite som ett break ifrån studierna med eftersom att vi har haft så mycket praktiskt.

Denna veckan blir annars väldigt lugn, jag går i skolan måndag, tisdag och onsdag och sen är jag ledig torsdag, fredag och som det ser ut nu lördag och Söndag. Vi går in i december månad imorgon och det betyder att jag får börja jobba imorgon och rycktet säger att en på jobbet har brytit sin arm vilket innebär att dem troligtvis snart kommer ringa och fråga om jag kan jobba i helgen. Jag kan bara jobba söndag för jag var inne i veckan och kollade så att de säkert inte satt upp mig i helgen bara för att jag skulle kunna anmäla mig till glögghoppet på lördag. Eftersom att jag var ledig så anmälde jag mig. Annars kan jag jobba hela december, det behövs nu när jag varit ledig hela november. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0