Sega söndag..

Idag är det söndag och jag var uppe vid halv nio för första gången på två veckor. Idag är det skolarbete som står på schemat och eventuellt lite kassa träning, jag inte bestämt mig för om jag hinner med det eller inte. Jag har iaf suttit och pluggat nu sedan jag gick upp och är färdig med det som jag kan göra idag. Om jag ska kunna fortsätta så måste jag ha hjälp av min lärare så jag får ta det imorgon. Så nu blir det någon timmas paus innan det är dagsa att gå på tentaplugget för nu är det bara en och en halv vecka kvar. Jag tror att pausen kommer att innehålla lite hund träning eller iaf hundpromenad och kanske lite matlagning vi får se. Annars tar jag det i pausen framåt kvällen.

Jag kanske ska gå med mamma och mormor till kyrkan idag det beror på lite om jag hinner, jag har ju lite plugg och lite hundar att ta hand om så vi får se. Jag får nog ta kassaträningen någon annan dag när jag hinner med eller vi får se. Jag kanske hinner med alltihop.. =) Ibland så kan jag vara ganska så effektiv. hehe..

Idag när jag hade gett valparna mat och rastat dem så släppte jag ner dem i valpgården och det gick inte mer än tre sekunder så var det lika mycket kiss och bajs i hagen som det kom när jag rastade. Jag fattar inte hur en sån liten varelse kan innehålla så mycket. Tackar vet jag vuxna hundar! Hoppas att Katarina får sina valpar sålda snart för nu börjar det bli lite mycket. Johan ska ju anställningsintervju i veckan så vi får se hur det går får han jobb kan vi inte ha kvar dem. Valparna vi har nu är ändå väldigt underbara om man jämför med de två vi hade innan!

Anledningen till min rubrik idag är det oerhört tråkiga vädret som det är just nu, man får inte lust till någonting!


Tackar vet jag min stora hundar som underhåller sig själva till en viss mängd, intar det sinnestillståndet som husse och matte har och bajsar och kissar ute! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0