Seglördag..

Jag är verkligen SÅ seg idag, jobbar som sagt fem timmar idag och när jag kom hem så tog jag och Johan en hund i varje näve och gick till kyrkogården för att tända två ljus. När vi var hemkomna så parkerade vi oss i köket för att laga lite mat, idag blev det Älgfärsbiffar med potatis och champinionsås. Det var längesedan som jag åt älg men det var iaf jättegott och vi blev jättemätta både jag och Johan. Vi fick älgköttet av grannen och det är vi tacksamma för.

När vi hade ätit förflyttade vi oss in till soffan och där gick polisskolan ett på tv, varken jag eller Johan såg slutet för vi somnade bägge två. Vovvarna verkar lika sega dom för de har tagit det lugnt enda sedan vi kom hem ifrån kyrkogården.

Imorgon är det jobb som gäller igen och sen blir det nog lite städning här hemma på eftermiddagen innan vi intar söndagslunket. På måndag fyller Johan år och då kommer det lite fikagäster hit. Dags att sega vidare, spännande att se hur länge jag håller mig vaken under filmen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0