Trött på anatomi!!

Nu har jag pluggat anatomi i tre dagar i rad, dock inte dygnet runt men 3-5 timmar per dag räcker gott och väl. Idag har varit en dag då jag knappt får in något i huvudet, jag bara funderar på allt annat och minsta möjliga chans till paus tar jag. Som nu, jag borde verkligen inte sitta här och fördriva en massa tid när jag egentligen borde läsa om blodomloppet.

Jag blev så törstig med så jag ta mig ett glas med kallt vatten innan jag fortsätter. Idag har vi annars inte gjort så mycket. Jag har försökt att bänka mig framför min anatomibok och Johan har slappat lite, det har inte varit något vidare väder idag så då vill man inte hitta på så mycket. Dock ett väldigt bra pluggväder. =)

Framåt två packade vi in hela hundflocken i bilen och begav oss till Ljungby för att rabiesvaccinera hundarna, ta pass på dem och be om en koll på Teklas tassar efter svamp. Allting gick jättebra och veterinären hittade ingen svamp men har inte bitandet i tassarna blivit bättre till om en månad då vi ska tillbaka och ta nästa spruta så ska vi ta ett skrapprov på tassarna för att se om det verkligen inte finns någon svamp. Vi satt hela vägen hem ifrån ljungby och velade över om vi skulle lata oss idag och bara ta hem en pizza men vi ångrade oss eftersom att vi ändå var tvungna att handla så fick det bli matlagning hemma på värnamovägen. Eftersom jag har fullt upp med tentaplugg så lagade Johan mat idag och mätt blev jag, gott var det också. 

Nu har de goda klementinerna kommit med och de är farligt goda, jag handlade en hel drös idag och jag har redan håvat i mig fyra stycken! hehe. Måste stoppa något i magen när jag pluggar ju. Dags att återgå till min anatomni. =(


Kommentarer
Postat av: Anna

Nu känns det som att det räcker med anatomipluggandet. Skönt att vi inte har fler tentor i denna kursen iallafall.

Lycka till imon!

Kram

2009-10-20 @ 08:49:57
URL: http://wilmasagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0