Fullspäckad helg!

Helgen har varit ledig men fullspäckad! Fredagskvällen var jättelugn och skön hemma hos mamma och pappa. Lördagen inleddes med att softa i sängen framför nyhetsmorgon och sedan var det ut i skogen med hundarna och vi klarade oss ifrån regnet som sedan öste ner som ett soll. Johan klarade sig inte så bra ifrån regnet då han stod på crossbanan men jag tror att han tyckte att det var jättekul ändå. Klockan 13.00 så var det dags för att gå på släktträff vilket även det var jättetrevligt, jag känner inte hälften men det var ganska många roliga filmvisningar från när min gammelmormor och gammelmorfar levde och sedan var det lite bildspel och grejer och jag kan tycka att det är ganska spännande att veta vart sina rötter kommer ifrån. Vi var nog uppemot 150 personer och det är underligt var en släkt kan växa sig stor, som sagt var det mycket trevligt och jag var inte hemma förens klockan åtta och då intog jag soffläge och mys med Johan hela kvällen. Så i helgen har jag både haft fredagsmys och lördagsmys! =)

Dagen idag har jag tillbringat på brukshundsklubben i Ljungby och där gick det jättebra och Tekla skötte sig så bra i ringen! Jag som var så nervös innan hade verkligen inget att vara nervös för, det var ju inte så farligt och domarna var väldigt förstående och snälla. Synd dock att de i finalen enbart föredrog mindre hundar, för till final kom vi men inte längre tyvärr. Bättre lycka nästa gång.

Siri fick också göra utställningsdebut i ringen idag tillsammans med Alfred och det gick så mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå. Att Alfred skulle sköta det perfekt var jag inte orolig för men jag trodde absolut inte att Siri skulle vara så duktig så frågan är om vi inte ska göra ett försök med henne också.


                                                Alfred och Siri i ringen!


                                 Tekla ställer upp sig fint innan vi ska in i ringen!

När vi kom hem ifrån utställningen så var det bara in hemma och slänga i mig en macka för att bege mig till Värnamo Brukshundklubb och träna agility med Siri. Tekla som hade ställts upp i ringen två gånger och inte ens är 7 månader fick vara hemma och vila upp sig lite. Siri var på g idag trotts att vi varit iväg hela dagen och idag fick vi äntligen hjälp med hur vi ska träna in gungan så nu är vi ett gäng tjejer som eventuellt ska åka och tävla i Växjö om fyra veckor. Äntligen har vi något att träna till, det har gått bra varje träning men känns som om att vi inte kommer framåt.

Efter en lång dag och en timmes plugg nu ikväll så ska jag slänga i mig två varma mackor och sedan blir det soffläge resten av kvällen. Imorgon är det Jönköping som gäller!

Kram och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0