Hajk på gång..

Idag är det söndag och jag ska försöka packa till hajken som jag ska åka på imorgon. Jag tror på ett roligt dygn uppe i mullsjö, jag hoppas bara att värmen kan hålla i sig någon dag till. Om vi inte eldar i kaminen så kommer det att vara kallt på natten men det hoppas jag att vi gör. Men det blir underställ, mössa och vantar som gäller på natten iaf.

Jag har också tänkt att träna hundarna lite idag om jag hinner, eller det blir nog mest lite träning med Tekla inför kursen på tisdag för mer hinner jag inte träna henne tills tisdag. Hade tänkt att ta med mig bägge hundarna till brukshundsklubben och träna lite men det regnar och får inte med mig någon som kan hjälpa mig med gungan så det får bli tisdag som vi tränar nästa gång. Jag har tänkt att försöka komma på hur man lägger in en film här så ska ni få se hur det såg ut för mig och Siri i början av sommaren och hur det ser ut nu. Klar förbättring helt klart. Om tiden räcker till idag så ska jag även försöka hinna med att laga lite middag annars så har vi i kylskåpet men jag har ätit det två dagar i rad nu men vi får se.

Klockan halv tre så är det dags att börja jobba igen och då är det jobb till halv nio ikväll som gäller och idag känns det tyvärr inte lika lätt som det gjorde igår att åka dit. Men det är väl det gråa vädret som påverkar lite.

Jag får se om det blir någon uppdatering ikväll, men annars återkommer jag på tisdag kväll när jag kommit hem ifrån hajken. Hoppas  bara jag inte förfrusit mina fingrar!

Idag vill jag Dissa Metereologerna som har sagt att september kommer bli rekordvarm och att det varma vädret skulle hålla i sig. Men det enda jag ser idag är grått och mulet väder.

Jag vill Hissa några jättesnälla på jobbet som klarar av att jag bara kommer och byter nästan vartenda helg utan att blir irriterade, det är mycket roligare att jobba på ett ställe där de flesta ställer upp. Jag ställer givetvis upp tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0