Så mycket gjort..

Tre bakningar, en preomenad i skogen och en liten runda i stan. Nu blir det fredagsmys!

Ja idag kan man säga att jag har hunnit med jättemycket och jag är verkligen helnöjd med dagen. Det började med lite frukost borta hos mamma tillsammans med henne och mormor, sen så bar det hemåt för att göra sig iordning och åka till stan. Där handlade jag mat och gjorde två ärenden till sen framåt tolv så var jag hemma igen och då drog jag igång mitt storbak. Jag började med att baka bullar, för att vara första gången i hela mitt liv så blev jag ganska nöjd. Sen gick jag vidare på att göra hallongrottor vilket inte var första gången men det misslyckades lite för de blev lite brända även fast de var inne mindre än vad det stod.

Därefter tog jag mig en lite paus och tog hundarna med mig ut i skogen, vilket var behövligt men jag kunde gärna ha missat de två ormarna som vi träffade på. Inte alls kul med ormar! Var dock inga huggormar så det var ingen fara men ändå.

Sen bar det hemmåt igen för att fortsätta med storbaket och nu gick jag på farmors chokladrutor, lite som kärleksmums fast med sockerkakssmet istället för chockladsmet i botten. Nu är jag färdig och jag ska strax spola upp mig ett bad och påbörja mitt fredagsmys, Johan har åkt till Göteborg och Ullevi för att titta på någon crosstävling så jag är hemma själv ikväll. Tänkte göra lite kycklingtortillas senare när badet är avklarat. Ikväll blir det ledigt och sen jobbar jag hela helgen.=( Men jag ska inte klaga för jag har faktiskt varit ledig ifrån willys i nästan en och en halv vecka!



   

Mitt dagsverke idag, Hallongrottor, bullar och farmors chokladrutor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0