Helgen över...

Då var det måndagen den 19:e april och min dag har tillbringats framför datorn för att få ihop ett utdrag till vår bakgrund. Trodde inte att det var tvunget att vara klart idag men tydligen så var det så. Jag gillart inte, tycker nog att det är lite brist på informationen då vår handledare skickade ut detta igår. Ja ja, alla får ta det för vad det är och efter vad jag har förstått så är det inte många som har kommit igång ordentligt i vår grupp heller. Det var nog ingen som uppfattade att det skulle ha kommit igång så mycket tills idag. Men men. Vi får kämpa på mer nästa vecka helt enkelt och komma ifatt oss.

I helgen så har jag varit på tävling på lördagen och det gick både bra och dåligt. I agilityklassen så diskade vi oss efter andra hindret men i hopp så klarade vi av att ta oss runt banan med tio fel så jag var ändå ganska så nöjd med dagen. Äntligen första officiella tävlingen som vi inte diskade oss på. Nu ska vi bara jaga det felfria loppet också!

Igår så var det start på fortsättningskursen i agility, det känns ändå hyfsat bra och känns roligt att komma igång med träningen och få lite hjälp med hur vi ska träna. Till en början så kände väl jag att vi inte kom någonstans och det som vi gick igenom kändes inte så aktuellt för mig och Siri eftersom Siri aldrig har strulat då det gäller kontaktfälten. Men efter en stund så kom jag på att jag faktiskt har en till hund som mycket möjligt kan behöva den träning som vi gick igenom angående det så jag hoppade på igen ganska så fort. Sedan gick vi vidare med lite allt möjligt, så som slalom och sedan skulle vi hinna med däcket med men det blev istället lite publikträning då detta önskades av en kursdeltagare och det är ju bra träning det med.

På kvällen fanns det en styck stendöd Nina i soffan eftersom jag varit uppe vid kvart över fyra på lördagen och sedan hem och ge mig ut med tjejerna och jag var inte hemma förens tre på natten. Sedan var det kurs i fyra timmar på söndagen så jag var riktigt trött..

För övrigt så hade jag det riktigt kul med Sofie och Tina i lördags, den bästa kvällen på länge. Går runt och småler bara jag tänker på det. Sådana kvällar behövs emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0