Ledighelg...

Det är väl konstigt att jag ska få huvudvärk när jag är ledig. Jag ger snart upp med att den ska gå över och går och tar en huvudvärkstablett. Idag är det röj här hemma som gäller och om jag får lust till mig eller får tid över så blir det lite skolarbete också. Annars tar jag det imorgon, det beror lite på hur det går med min huvudvärk.

Idag äker Vivi hem, det har gått bra att ha henne, bättre än jag trodde och det har inte varit några större problem. Jag har iof fått laga en hundbur och ett koppel har gått sönder men det får jag nästan skylla mig själv för eftersom att jag egentligen vet att hon biter sönder koppel och tar sig ut igenom burar. Igår på träningen hade jag med mig Siris hårda bur för jag ville inte behöva ha hundarna i bilen. Även den lyckades Vivi ta sig ut ur, hur hon gör vet jag inte men lyckas gör hon. Skönt är att hon denna veckan har lyssnat på mig så jag har kunnat träna henne som jag tränar mina hundar och det kanske också är en bidragande faktor till att det inte har varit några större problem hemma.

Denna helgen är det ingen tävling, ingen träning och inget jobb vilket innebär att jag är helt ledig, det var en tävling i Nässjö idag som jag gärna hade åkt på annars men fick reda på för sent att jag var ledig och då hade anmälningen redan gått ut. För egentligen skulle jag jobbat men blev befriad ifrån det. Men jag hinner nog med fler tävlingar så jag behöver inte vara orolig. framöver är vartenda helg uppbokad framåt.
Helg 1: Tävling i Kalmar
Helg 2: Tävling i Kista hela helgen.
helg 3: Jobb och viltspårsträning
Helg 4: Utställning i Larv
Helg 5: Eventuellt jobb.
Helg 6: Tävling i Aneby
Helg 7: Brolle i Ljungby

Någon gång under dessa helger ska det tryckas in fyra tillfällen med en fortsättningskurs i agility med Siri också. Men som tur väl är så är alltid bara tävlingarna en dag på helgen så en dag är alltid ledig på helgen. Sen vet jag inte alls hur mycket jag jobbar framöver för jag får återigen inte tjäna för mycket på grund av mitt studiebidrag. Nu har jag också fått ett brev hem om påbackning för 2008 så det ska rapporteras in och sedan blir det väl återbetalning för 2008, blir så trött på detta och pengarna bara flyger iväg. Inte kul att jobba och sen betala tillbaka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0