Helg och snö!!

Många pratar om snökaoset som kommer in mot oss, men vad är det för kaos? Det är bara snö. Vi svenskar klagar alltid på allt, är det 35 grader varmt är det för varmt! Är det regn regnar det för mycket! Är det ingen snö på vintern är det tråkigt! Är det snö på vintern så är tydligen inte detta heller bra! Vad är bra väder i våra ögon? Blir så trött. Jag älskar fint väder! Nu är det fint och normalt väder! Det ska vara såhär i februari! Visst lite kallt och jag kan inte säga annat än att jag längtar till sommaren då man kan grilla, sola, bada och ha trevligt. Hundarna eller jag ska kanske säga siri bara försvinner under snön som det är nu men bara jag blir ledig någon gång så ska jag ta ut hundarna på isen igen. Bara man är ute och rör på sig med ordentliga kläder på sig så trivs mina hundar jättebra! Det tar lite tid men de älskar att vara ute och röra på sig egentligen och jag tror att det mesta sitter i mig, dock gillar inte Siri att gå i den djupa snön och det kan man förstå. Tekla är helt galen och älskar att vara ute.

Sommaren känns väldigt långt bort för tillfället och jag tror inte att våren kommer förens tidigast i slutet på April, men det återstår att se. Jag är iaf nöjd med det vädret som är nu, visst mängden snö räcker kanske men det är som det ska denna årstid och det var mycket länge sedan. Tänk om det vore såhär varje år, vad mycket fint man hade kunnat planera ihop då. =)

Ikväll har Ullis, Martin, Emma, Adam, Ann och Adam varit här och det var trevligt. Även fast jag jobbar så känns alltid fredagskvällen bra för jag börjar inte jobba förens 13.00 imorgon. Kvällen blir ganska så ledig då, fast när jag börjar önskar jag varje gång att jag börjat sju för då hade jag snart fått gå hem. Men det är inte mycket att gräma sig över utan det är bara att gå dit och göra sina tímmar och sen så får man gå hem igen.

Snart sov dags tror jag, kan inte lova men uppdaterar nog någon mer gång i helgen.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej!

Tack för jättegod mat och dryck!!

2010-02-24 @ 11:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0