Kaffet slut och kvällen lider mot sitt slut..

Nu var denna lediga dag över jag har fått väldigt mycket gjort men har ändä kunnat ta det väldigt lugnt och som jag skrev tidigare så har det blivit en hel del datorsittande för mig del. Har blivit mer eller mindre ett datorfreek de senaste veckorna. Beror nog på mycket snö, hade det varit bättre väder så hade jag kommit ut med hundarna mycket mer eller i alla fall kunnat träna mycket mer aglity. Längtar jättemycket tills när hindren flyttas ut igen och man kan träna när man vill. Detta ger abstinens.!!!!

Dagen har bestått av plugg, iordningplock av det sista från städningen igår, promenad i det fina vintervädret i knappt en timme, matlagning, bakning, plugg och ännu lite mera hushållssysslor så som tvätt och diskning. Har dock inte överdrivet mycket disk med tanke på att vi har diskmaskin men blir lite knivar och grytor. Trotts att det låter som om jag har varit upptagen större delen av dagen så har jag suttit en hel del framför datorn och tv:n. Fast när jag pluggar sitter jag BARA framför datorn så helt självförvållat är det inte. Men jag ska inte skämmas tycker det är kul att sitta och knåpa, behöver inte komma på undanflykter för det. huvudsaken är att jag kan slita mig utan problem vilket jag kan. Vissa dagar sitter man bara mer än andra.

Jag hade en stund mitt på dagen då jag gärna hade lagt mig och slumrat en stund men jag klarade mig ifrån det också, har haft en lugn men ändå effektiv idag. Nu är också forskningsrapporten klar vilket är skönt, har återigen ändrat syftet på studien och det är nog inte sista gången. Har redan ändrat det två gånger.

Har fått två tider extra på willys nu i helgen, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nu är jag ledig nästa gång på söndag. Imorgon är det Jönköping som gäller och en föreläsning i statistik.

Jag avslutar dagen i min fotölj med dator i knät och kaffet i handen! Hoppas eran dag varit bra! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0