Nu ger jag upp...

Idag har pluggandet flytit på bra och jag känner mig faktiskt relativt säker på det hela nu. Vi har fått en gammal tenta ifrån förra året och den har jag löst halva nu utan hjälpmedel, har förstås använt mig av de hjälpmedel som vi får använda oss av på tentan på fredag. Men på de tre uppgifterna som jag har gjort så har jag blivit godkänd och det känns bra. Nu ska jag bara klara av de tre sista och även tentan på fredag sen ska jag aldrig mer tänka på statistik mer. Man blir rent av lite halvt störd när man pluggar på detta, så fort reklam på tv tar upp siffror som finns i samband med den ena produkten efter den andra så sätter man igång att räkna.

Jag luftade huvudet idag runt klockan fyra i alla fall och det var skönt för jag tänkte inte en sekund på statistiken då, mitt största problem ute i skogen var att ta mig fram genom knappt en meter djup snö. Vad jag nu skulle ut där och göra. Tekla älskar det men Siri stackarn fick jag ju bära så nu blir det inte många fler promenader i skogen innan snön är väck. Det var i alla fall skönt att rensa skallen en stund. Jag skulle lagat mat idag med men nu har jag pluggat från klockan nio till nu med ca 1,5 timmars avbrott sammanlagt så nu ger jag upp för idag.

Jag tar kvällen nu och väntar på att Johan ska komma hem med lite mat. Det märks när det är tenta på gång här hemma, kaffebryggaren går nonstop och jag går i myskläder hela dagen och städningen den tar vi efteråt.  Tur att jag städade så noga förra veckan och att vi inte ska vara hemma så mycket mer innan lördag. Jag lagade faktiskt mat igår men det var nog mest för att jag inte orkade ta tag i studierna så jättebra igår. Om jag känner att allting flyter på så kanske jag hinner städa av imorgon också, vem vet. Vi får inte glömma att jag ska in till stan imorgon och köpa present till Alfred!

Dags att ta kvällen, huvudet orkar inte med en siffra till idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0