Söndag och ledig!

Nu var söndagen åter här igen och jag gör inte speciellt mycket, jag tar dagen till akt och myser ut allt som går att mysa ut. Vaknade ganska sent idag men gick upp och satte på kaffe och gick och la mig och tittade på nyhetsmorgon igen och kom sedan inte upp ur sängen före drygt halv elva. Nu är frukosten i magen och den andra kopp kaffen är nu snart uppdrucken. Idag står det verkligen ingenting på schemat, för jag ska bara göra sånt som jag känner för. Tråkgit är att de lediga dagarna går så fort och imorgon är det jobb som gäller igen.

Min helg har annars varit väldigt bra, jobbade igår fram till tre och sen så bar det av hemåt i illfart för att inte komma försent till ett annat ställe där jag skulle vara vid fyra. Sen därifrån var jag hemma vid halv sex och ¨då var det matlagning som stod på schemat.  Igår blev det flämtabde uttern vilket var riktigt lyckat tycker jag, eller det blev bättre än förra gången. Ann och Johan hade varit i Jönköping och handlat så de kom hem och åt också. Senare på kvällen gick vi förbi Urika och Martin och tog ett glas vin och det är ju alltid lika trevligt.

Idag är det Alla hjärtans dag och vi firade lite igårkväll istället men det fortsätter nog idag. Vi kände igår att det inte var lätt att gömma våra gåvor. Jag fick en ny telefon av Johan vilket jag verkligen inte hade förväntat mig, han köper så dyra saker men han tyckte jag skulle ha en eftersom min gått sönder. Att ge honom min gåva var nästan pinsamt eftersom den bestod av tio röda rosor och en chokladask med Geischa.

Nu blir det lite mer kaffe. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0