Tisdag eller??

Idag är det enligt kalendern tisdag fast idag när jag skulle gå upp så kändes det definitivt lika svårt som det skulle vara att gå upp om det var måndagh. Kom i säng ganska så tidigt igår men ändå var det trögt att ta sig upp. Jag hoppas på att kunna åka med S imorgon så får jag sova en timme längre i alla fall. Jag ser att jag inte uppdaterat sedan fredag och det är ju lite halvbra med min uppdatering här nu. Facebook och hundarnas hemsida tar upp allt för mycket uppmärksamhet, jag får faktiskt skärpa mig lite på den fronten.

Helgen som varit har varit väldigt fullspeckad men jag har även fått ta det lite lugnt för allt skolarbete som vi hade att göra under helgen gjorde jag klart redan i fredags och det är verkligen inte likt mig för fem öre. Men detta medförde att jag fick en lugn förmiddag innan jag skulle börja jobba på söndag.

Lördagen tillbringade jag i ett iskallt ridhus i Oskarström, när vi väl kom fram vill säga. GPS-koordinaterna på hemsidan var fel så när den påstod att vi var framme så stod vi mitt ute i skogen minst två mil ifrån det stället som vi verkligen skulle till. I ren panik hittade vi tillslut och Emma och Emelie fick springa in med sina hundar. De som höll i tävlingen var dock jättesnälla och lät Emma och Emelie gå banan för de missade banvandringen. Det gick dock inte så bra för oss, vår instruktör Madde sa att vi ändå skulle vara jättenöjda eftersom vi bara tränat en gång på två månader och inte hållit på i ett år ännu. Var för övrigt väldigt kul att träffa henne igen för det var ett tag sedan nu.

Nu ska jag nog ta minst en eller två månader ledigt ifrån tävlandet, det finns inga bra tävlingar på nära håll ännu heller. Jag och Siri behöver träna på slalomen framför allt och sedan ska jag sakta men säkert sätta igång Tekla med har jag tänkt mig, hon och Siri fyller ju år nu i Februari Siri den 4:e och Tekla den 16:e. Tekla blir det inte mycket tävlan med förens tidigast i höst om det inte går jättebra vill säga men vill gärna att hon ska kunna alla hinder först!

Söndagen tillbringade jag på willys och det är där som jag kommer befinna mig denna helgen som kommer också. Skönt att vara ledig helgen där på sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0