Många hundar och midsommarafton!

Ledighet gör att man slarvar lite med att uppdatera sin blogg. Eller jag blir i alla fall slarvigare, fast jag tycker nog att jag har varit lite halvslarvig hela våren!

Under min ledighet så har jag hunnit med mycket. Jag har varit på Världen största hundutställning och firat midsommar. Hundutställningen var verkligen en upplevelse för sig, det är inte var dag som man får se så många hundar på en och samma gång. När man ställer kooikers brukar man ställa mot 10-15 hundar här var det 65. Sedan travade vi helt oförberett förbi ca 60 pommisar också, jag hade inte förväntat mig att se dem eftersom att de inte ställer förens på söndag. Man träffade kooikerfantaster från andra länder och utbytte många erfarenheter och det var kul att få ett utlåtande ifrån holländarna om Tekla eftersom att kooiker kommer därifrån. Vi träffade uppfödaren till Teklas pappa och det var kul att träffa henne också! En mycket trevlig tillställning och häftig upplevelse.

I helgen har det väl inte ungått någon att det var midsommar, vi tillbringade den på en mycket trevlig fest nere i ljuseveka. Där bjöds på god mat, femkamp, sång och dans. På lördagen avslutade jag midsommarfirandet med en pizza på klockargården med trevligt sällskap. Jag har jobbat nu i två dagar med men det har gått fort ch jag måste säga att detta varit en mycket bra vecka! =)

Nu jobbar jag i tre veckor till och sedan så har jag tre veckors semester! SÅ SKÖNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0