Det är inte nog med skiten...

Först var det Siri och idag har jag blivit uppgiven då vi fick köra upp Tekla akut till Jönköping. Hon har vaccinerats idag och hon fick en allergisk reaktion, halva ansiktet svullnade upp och hon har kräkts flera gånger. Först trodde de att det var riktigt illa med magen och då fick man tillbaka känslorna ifrån när Siri var dålig. De kunde inte riktigt förstå varför hon kräktes så de röntgade henne men hittade inget, nu har det dock visat sig att magen troligtvis också har reagerat på vaccinet så det kanske inte är så farligt ändå. Hon är piggare ikväll och fortsätter hon att bli piggare inatt och imorgon så får hon åka hem.

Jag var helt förkrossad i eftermiddag och de var många tankar som flög igenom huvudet. Två hundar, två sjuka jag ska tydligen inte få ha hund. Nu verkar det dock bli bättre med Tekla men ändå man blir så less. Jag var inte med på veterinärhuset men har hört att det såg riktigt otäckt ut då halva hennes ansikte svullnade upp inom loppet av fem minuter. Så tråkigt om vi ska behöva gå igenom samma skit igen med Tekla.

Jaja det verkar som om att hon blir bra iaf. Idag har varit min första dag på vfu:n och det verkar bra, det ska vara i ur och skur förskola fast idag har jag bara varit ute på eftermiddagen fast barnen var ute på förmiddagen också. Hoppas att vi är ute lite mer för inomhus var det verkligen jobbigt att va, det var inga bra lokaler så blev ganska trött i huvuvdet.

Johan åkte till Jönköping med husnykeln också vilket gjorde att jag inte kom in hemma så har myst lite hemma hos mamma ikväll. Nu ska jag skriva ett schema inför mina kommande veckor på vfu:n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0