Sol Sol och Sol!!!

Idag skiner solen över oss och det är helt underbart, jag har varit ute med hundarna i en timme nu och njutit av det fina vädret. Tyvärr så fick hundarna ett litet snespel och stack ifrån mig bägge två, trodde för en stund att jag skulle få jaga hund hela dagen. De kom dock tillbaka men då var jag arg.

Att ha två hundar har sina för och nackdelar, jag anser att det mest finns fördelar med att ha två. Jag ser det inte som att jobbet blir större utan jobbet har man redan då man skaffar sig en hund. Oftast så kompleterar de varandra på ett väldigt bra sätt och är de rastlösa så gör de sig av med lite energi tillsammans. De lär sig av varandra lite men det finns också de gånger då de lär sig otyg av varandra. Det var något som hände idag. Tekla stack iväg först och när jag ropade på henne kom hon tillbaka. Sen stack Siri iväg men hon kom inte vilket medförde att även Tekla stack efter.

Ibland är det tvärtom och oftast infaller det så att gör en något den inte får så följer den andre oftast efter. Nu ska jag äta lite innan jag drar igång med mitt plock här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0