Två nybadade hundar!!

Måndagen börjar att lida mot sitt slut ännu en gång och dagen idag har bestått av vfu, promenad med mamma och hundarna och nu ikväll så har jag badat av och borstat och klippt hundarna.

Jag har haft ett litet hundspa här ikväll, något som inte uppskattades så mycket av mina fyrbenta vänner. Det var dock något som behövdes, Siri har inte badat sedan sommaren. Jag har inte upplevt henne som smutsig så har inte tagit mig för att bada henne, det har lixom inte blivit av. I höstas hade vi valpar som vi fick bada stup i kvarten och sen så har det varit så blött med. När jag väl började blöta Siri så blev vattnet riktigt brunt! Kände då att det kanske ska bli mer än ett bad/halvår! =)

Tekla badade jag för att hon har börjat fälla så in i norden och det är lättare att borsta bort den fällande pälsen om hon är nybadad. Badet följde av torkning med hjälp av hårblås vilket inte uppskattades över huvudtaget och jag kände såhär i efterhand att jag nog måste göra detta lite oftare. Efter blåsningen så blev det lite frisering av Siris päls och tassar, klippte lite på Teklas tassar med och kom fram till att jag även behöver en mycket bättre sax. Klorna gick bra att klippa men det är dem ju vana vid, men vi behöver träna på hårblåsning, klippning av tassar och borstning av Tekla.

Det tog nästan två timmar att gå över bägge hundarna så det blir inget plugg ikväll utan det är något som vi får ta imorgon. Jag plockade lite här hemma när jag hade fixat så nu har klockan snart blivit halv nio så nu tar jag kvällen. Är ensam hemma ikväll för Johan är i Göteborg och jobbar idag och imorgon och sen så får jag hem honom i några veckor innan han drar iväg igen. Än sålänge så trivs han jättebra men han har ju bara jobbat en vecka men vi får fortsätta hoppas på att det går bra!


 Två goa vänner som har fått bada ikväll! De sover nu som stockar! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0