Åhhh vilken underbar morgon...

Med kaffet i handen ska jag strax gå ut och sätta mig och njuta i morgonsolen för det är ju helt underbart väder ute. Dagen idag har att bjuda på plugg, veterinärbesök och kaffegäster. Veterinärbesöket innefattar kontroll av patella, ögon och koll om rabiessprutan fungerat. Ingen rolig syssla enligt mig eftersom att det tömmer plånboken så mycket. Ikväll kommer det lite fikagäster hit och det blir ju trevligt.

Helgen har varit jättebra för övrigt om vi då bortser från att jag har jobbat men det gick så fort så det tänkte jag knappt på. Lördagskvällen tillbringades nere på ljuseveka och vi hade det riktigt trevligt och sedan hamnade jag och Johan i husvagnen som stod utanför huset. På söndagen så åkte jag till Gnosjö för att testa på viltspår med Tekla vilket var mycket trevligt då solen sken och fåglarna kvittrade. Tekla var dessutom jätteduktig igår både på promenaden och under viltspåret.

På eftermiddagen så hämtade jag lite mat och åkte till klubben och satte mig där med ett gäng hundintresserade och väntade på att kursen i agility skulle börja. Var så skönt att sitta i solen, när den väl var framme vill säga för den hade en förmåga att gömma sig lite när vi satt där.

Dags att gå ut och dricka lite kaffe innan allvaret drar igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0